Gadżety świąteczne urzędów miasta

Gadżety świąteczne
Gadżety świąteczne

W okresie świąt Bożego Narodzenia gadżety i przedmioty różnego rodzaju, symbolizujące święta, są dystrybuowane nie tylko przez prywatne firmy w ramach marketingu komercyjnego. Są one coraz częściej emitowane także przez instytucje publiczne. Ma to na celu promocję danej instytucji, ze szczególnym uwzględnieniem jej kompetencji i zasług dla różnych dziedzin życia. Może to odbywać się w skali kraju, województwa, powiatu, gminy, itp., w zależności od tego, jaka konkretnie instytucja takie działania prowadzi. Jako przykład podać można urzędy miast, ponieważ często one właśnie są najaktywniejsze jeśli chodzi o marketing. Zamawianie i dystrybuowanie przez nie gadżetów symbolizujących święta Bożego Narodzenia to prawdopodobnie najmilszy przejaw tegoż marketingu.

Gadżety świąteczne emitowane przez urzędy miasta mogą być bardzo różne. Zaczynając od ozdób choinkowych i innych gadżetów powszechnie kojarzonych ze świętami, będą to choinki, figurki Świętego Mikołaja, szopki bożonarodzeniowe, gwiazdy betlejemskie, itp. Mogą to być także przedmioty nie związane swoim charakterem z Bożym Narodzeniem, ale posiadające pewne elementy, które owe święta symbolizują. Tutaj wymienić można choćby figurki czy zabawki ze świątecznymi nadrukami.

Takie gadżety świąteczne mogą być dystrybuowane poprzez rozdawanie. Jest to najczęstsza forma dystrybucji. Rozdawanie może się odbywać w siedzibie samego urzędu, ale może także mieć miejsce w wielu innych punktach. Ważne, aby były to punkty ruchliwe, jak np. centra miast, ważne skrzyżowania, centra handlowe, parki, itp. Wszędzie tam można roznosić gadżety, wiedząc, że trafią one do dużej liczby odbiorców.

Po co urzędy miasta dystrybuują takie gadżety świąteczne w okresie Bożego Narodzenia lub tuż przed nim? Ze względu na chęć pokazania, jakie działania urząd podejmował przez cały rok. Gadżety mogą być wówczas zachętą do zainteresowania się urzędem i jego rolą w danym mieście. Ponadto też promocja taka może mieć na celu zachęcenie ludzi do mieszkania w danym mieście i inwestowania w nim. Może także być to czynność skierowana do turystów, zachęcająca ich do jak najdłuższego pobytu w mieście i powrotu tutaj kiedyś.