
Współcześnie można zauważyć w Polsce wzmożoną aktywność działań marketingowych operatorów telefonii komórkowej. Rywalizacja pomiędzy poszczególnymi operatorami jest spowodowana pojawiającymi się regularnie nowościami w branży, a także jedyną w swoim rodzaju cechą, jaką jest płynność – klienci bardzo często zmieniają operatorów, dlatego opłaca się nieustannie zabiegać o nowych klientów. Operatorzy stosują zatem wyrafinowane metody w celu przyciągnięcia maksymalnej liczby klientów do własnej marki.
Wśród owych wyrafinowanych metod wyróżnić można produkcję i emisję gadżetów reklamowych, wśród których wyróżniają się parasole reklamowe. Dlaczego są one takie wyjątkowe? Z dwóch głównych powodów. Po pierwsze są przedmiotami codziennego użytku i są w związku z tym praktycznym wsparciem codziennych czynności dla każdego. Po drugie natomiast parasolki, w sensie ogólnym, są przedmiotami o odpowiedniej wielkości, dzięki czemu można umieścić na nich kompleksowo wyrażoną reklamę.
Operatorzy telefonii komórkowej dystrybuują zatem parasole reklamowe wśród klientów aktualnych oraz osób, które klientami mogą zostać. Jak wygląda taka dystrybucja? Przede wszystkim gadżety, o których mowa są rozdawane w siedzibach (salonach) operatorów. Mogą być rozdawane wszystkim którzy wchodzą, lub też tym, którzy podpisali z operatorem umowę. Wszystko zależy od konkretnej strategii. Ponadto parasole wykorzystywane w celach marketingowych mogą być rozdawane przechodniom na ulicach, w miejscu ruchliwym, lub też na różnego rodzaju imprezach plenerowych, na których dany operator jest jednym ze sponsorów albo organizatorów.
Parasole reklamowe są przedmiotami o wysokim stopniu atrakcyjności, jeśli noszą nadruki. Nadruki właśnie pozwalają uzyskać ostateczny efekt w postaci reklamy wyrażonej wprost. Najczęściej jest to po prostu logo danego operatora, czasami jednak jest wzbogacone o hasło reklamowe albo też bardziej złożoną treść. Ową złożoną treścią mogą być także formy graficzne, a więc fotografie, rysunki lub obrazy.