Kubki reklamowe – elementy nadruku

Kubki reklamowe
Kubki reklamowe

We współczesnym marketingu wielką rolę odgrywają gadżety reklamowe. Jest to spowodowane faktem, ze są to przedmioty pomagające przyciągać uwagę potencjalnych klientów firm, a więc odbiorców treści reklamowych. Wpływ na to ma przede wszystkim atrakcyjny wygląd większości gadżetów, a także ich praktyczne zastosowanie w sytuacjach życia codziennego. Dzięki połączeniu obydwu cech, wiele gadżetów stanowi przedmioty szczególnie atrakcyjne z punktu widzenia klientów. Aby niektóre gadżety były jeszcze bardziej atrakcyjne, ozdabia się je nadrukami. Projekt takiego nadruku to kwestia bardzo ważna.

Aby zobrazować powyższą tezę warto podać konkretny przykład. Niech będą nim kubki reklamowe, jako, że są to przedmioty cieszące się największą prawdopodobnie popularnością ze wszystkich gadżetów reklamowych. Dzięki odpowiedniej powierzchni, nadruki na nich są (mogą być) wieloelementowe. Jakie elementy mogą się składać na taki nadruk?

Kubki reklamowe mają najczęściej nadrukowane logo firmy, która w ten sposób się promuje. Logo to pierwszy i najważniejszy element nadruku; często jest on także wzbogacony o nazwę firmy (chyba, że jest ona zawarta w logu), organizacji, fundacji czy instytucji – w zależności kto jest dystrybutorem. Zwykle element ten jest widoczny, a to oznacza, że zajmuje znaczną część powierzchni kubka. Ale tylko czasami jest to element jedyny.

Kubki reklamowe mają też przeważnie nadrukowane elementy graficzne, takie jak kolorowe, ciekawe kształty, figury czy wzory. Elementy takie pełnią funkcję czysto ozdobniczą, ale są zauważalne i pasują do loga pod względem kolorystycznym. Dzięki nim powierzchnia kubka jest zapełniona i lepiej widoczna z daleka. Dodatkowo motywy graficzne mogą obejmować zdjęcia – tutaj zależy, kto jest emitentem kubka i co ma on promować. Zdjęcie, ewentualnie rysunek czy obrazek, musi do tej branży lub tematyki nawiązywać.

Ostatnim elementem są napisy. Mogą to być hasła reklamowe, ale także przedstawienie konkretnego problemu, tematyki czy idei. Może to być także lista usług danej firmy.