Słodycze reklamowe – produkcja stała a okresowa

Słodycze reklamowe
Słodycze reklamowe

Współczesny marketing w dużej mierze bazuje na gadżetach reklamowych oraz korzyściach, jakie przynoszą one dystrybutorom oraz producentom. Korzyściami tymi są przede wszystkim pozyskiwanie klientów oraz popularyzacja marki oraz jej oferty. Gadżety reklamowe mogą być produkowane i dystrybuowane stale, tzn. bez względu na okazjonalne akcje czy konkretne sytuacje; mogą także być emitowane okresowo lub okazjonalnie. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. Rozstrzygnięcie, która z opcji jest bardziej korzystna wymaga podania konkretnego przykładu i bazowania na nim.

Zanim jednak konkretny przykład zostanie podany, warto zaznaczyć, że różne firmy postępują różnie i opłacalność pierwszej lub drugiej z podanych opcji jest zależna od wielu zmiennych. Są wśród nich takie czynniki jak sytuacja finansowa firmy, konkretny koszt produkcji, strategia, aktualne potrzeby firmy, itp.

Przykładem będą słodycze reklamowe. Mogą one, jak większość gadżetów, być produkowane stale lub okresowo. Pierwsza opcja rzecz jasna pochłania więcej środków finansowych. Wymaga od zamawiającego lub producenta (jeśli jest on firmą, która się w ten sposób reklamuje) stałego przelewania na ten cel konkretnych kwot. Wiąże się to oczywiście ze stałym wydatkiem a także stałym ryzykiem – środki na to zawsze muszą się znaleźć. Zaletą tej opcji jest możliwość stałego pozyskiwania klientów, co w ostatecznym rozrachunku może okazać się bardzo korzystne. Stały przypływ klientów jest niezbędny każdej firmie. Aby ograniczyć nieco wydźwięk kwestii ryzyka, warto zaznaczyć, że słodycze reklamowe należą do najtańszych gadżetów reklamowych. W przypadku wielu innych ryzyko to jest większe.

Druga opcja, a więc produkcja okresowa, jest mniej ryzykowna w tym sensie, że nie wymaga stałego przelewania na ten cel środków finansowych. Mniejsze ryzyko oznacza także mniejsze zyski – mogą one być osiągnięte jedynie okresowo, bez możliwości osiągania stałych korzyści. Trudno bowiem oczekiwać, aby raz przeprowadzona akcja czy kampania reklamowa miała wpływ na wieloletnią sytuację finansową przedsiębiorstwa.

Na koniec warto raz jeszcze podkreślić, że dokładne rozstrzygnięcie, która z opcji – okresowej lub stałej produkcji gadżetów reklamowych – jest niemożliwa. Słodycze reklamowe, podobnie jak wiele innych gadżetów, produkuje się więc w ramach obu opcji – różne firmy obierają różne strategie.